Összes oldalmegjelenítés

2012. október 27., szombat

Lekváros bukta

Nálunk nincs olyan, hogy nincs sütve valami, főleg hétvégén. 4 gyerekes családban ez követelmény. Folyton rágnának valamit, sőt, kikövetelik.
A mai desszert a fullos lekváros bukta.
Iskolásként nagyon ki nem állhattam, ha olyan buktát kaptam, ami a két végén üres volt, a középső részen pedig egy pötty lekvár. Na, én ilyet nem gyártok.

Lekváros bukta fülig maszatos gyerekekhez:

Hozzávalók:

fél kg. liszt, 2 dkg élesztő, 2 tojássárgája, 3 dl tej, 6 dkg olvasztott margarin, 5 dkg cukor, csipetnyi só, lekvár a töltéshez.

Mióta van kenyérsütőm, én azóta abban kelesztem a tésztákat, de aki kézzel áll neki: 1dl langyos tejjel, fél dkg cukorral, élesztővel és 3 kanál liszttel kovászt készítünk. A tojássárgákat a cukorral elkavarjuk, hozzáöntjük a tejet, amiben a sót feloldottuk. A liszt közepébe mélyedést készítünk, abba öntjük a hozzávalókat a kovásszal együtt. Fakanállal jól kidolgozzuk, hogy hólyagos legyen, hozzáöntjük az olvasztott vajat, amivel szintén jól eldolgozzuk. Langyos helyen egy órát kelesztjük.
Lisztezett deszkára kiborítjuk, gyengén átgyúrjuk, 1 cm vastagra kinyújtjuk. 8-10 cm-es négyszögeket vágunk. Közepébe jöhet a lekvár. Lehet kapni kimondottan sütéshez lekvárt, nem folyik, ahogy összetekerjük. Én ezt használom ilyenkor. Összecsavarjuk, a két végét összenyomjuk.
A tepsit kikenjük olvasztott vajjal, ebben megforgatjuk, szorosan egymás mellé rakosgatjuk. Közepesen forró sütőben aranybarnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése